ANDA TELAH SAMPAI KE LAMAN SEJARAH YANG UNGGUL DAN HEBAT. UAR-UARKANLAH BAHAWA ANDA TELAH MEMBACA ARTIKEL ATAU MENONTON VIDEO DI SINI

Friday, May 7, 2010

Perjuangan Perkasa selaras dengan Piagam PBB

Perjuangan Perkasa selaras dengan Piagam PBB

KUALA LUMPUR - Perjuangan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) Melayu dan pribumi mengenai hak kepentingan dan keistimewaan kaum itu bukannya satu agenda sempit tetapi selaras dengan Piagam Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB).

Presiden Pertubuhan Pribumi Perkasa (Perkasa), Datuk Ibrahim Ali menjelaskan, Piagam PBB di bawah kategori sosioekonomi jelas menyebut mana-mana negara sekiranya masih memiliki kumpulan majoriti yang ketinggalan, maka kepentingan mereka mestilah dijadikan sebagai agenda nasional.

Sehubungan itu menurut beliau, tanggapan segelintir termasuk penggubal dasar Model Ekonomi Baru (MEB) sendiri yang hanya mementingkan kepentingan memacu ekonomi negara berdasarkan kepada persaingan bebas dengan melupakan kepentingan bumiputera, adalah jelas salah.

Kata beliau, hakikatnya bumiputera masih lagi ketinggalan hinggakan sasaran 30 peratus dalam Dasar Ekonomi Baru dahulu pun masih jauh ketinggalan.

1 comment:

  1. salam..

    semoga melayu tidak pupus di-negeri sendiri kerana tanah besar kita hanya disini.

    dabong

    ReplyDelete