ANDA TELAH SAMPAI KE LAMAN SEJARAH YANG UNGGUL DAN HEBAT. UAR-UARKANLAH BAHAWA ANDA TELAH MEMBACA ARTIKEL ATAU MENONTON VIDEO DI SINI

Wednesday, May 12, 2010

Bekas komando pecah rekod Malaysia berjalan 410km

Bekas komando pecah rekod berjalan 410km untuk sambut Ulang Tahun Ke-64 UMNO

KUALA LUMPUR 11 Mei - Bekas komando Abdul Halim Yaakob mencatat sejarah dengan memecah rekodnya sendiri dalam Malaysia Book of Records dengan berjalan tanpa henti sejauh 410 kilometer dari Butterworth ke Kuala Lumpur dengan hanya mengambil masa hampir 29 jam.

Mengambil semangat perjuangan UMNO sebagai galakan, beliau berjalan secara solo dari Dewan Datuk Haji Ahmad Badawi, Butterworth pada 8.20 pagi semalam dan tiba di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) pada 1.10 tengah hari ini.

Pada 30 Ogos, tahun lepas, sempena sambutan Hari Kebangsaan ke-52, beliau mencatatkan rekod dalam Malaysia Book of Records dengan berjalan kaki tanpa henti secara solo sejauh 410km selama 50 jam 40 minit dari Pulau Pinang ke Dataran Merdeka, Kuala Lumpur.

Abdul Halim, 50, berkata, kejayaan yang memberangsangkan kali ini adalah kerana ia dilakukan dengan serius di mana beliau telah berlatih tanpa henti termasuk berjalan 24 jam mengelilingi Pulau Pinang sempena sambutan Tahun Baru 2010, mendaki bukit dan berjalan ke Sungai Petani serta ke Taiping.

"Saya lakukan ini (berjalan kaki) sempena sambutan ulang tahun ke-64 UMNO untuk membuktikan bahawa rakyat Malaysia juga mampu melakukan sesuatu yang luar biasa dan ini adalah hadiah daripada saya buat UMNO," katanya ketika ditemui malam ini.

0 comments:

Post a Comment