ANDA TELAH SAMPAI KE LAMAN SEJARAH YANG UNGGUL DAN HEBAT. UAR-UARKANLAH BAHAWA ANDA TELAH MEMBACA ARTIKEL ATAU MENONTON VIDEO DI SINI

Friday, August 27, 2010

'Jus soli' sebelum Merdeka diminta lagi Soi Lek di 2010

1948-1956, Mula-mula mintak, dan kerakyatan diberikan, kemudian budi Melayu tak dikenang.Sekarang 2010, depan kamera, kerakyatan diminta lagi, dan kini ia tak boleh di nafikan. Saksikan 'permainan' yang terlalu ketara ini.
Ikuti video ini dan buatlah tafsiran sendiri.


19 comments:

  1. bulehh..nk kerakyatan, bayaq cukai kepala @ jizyah kepada agong @ tuan tanah negeri...

    ReplyDelete
  2. salah satu strategi untuk kuasai kawasan parlimen / dun melalui pilihanraya. bawa masuk pendatang, dapat ic merah, desak beri kerakyatan, daftar jadi pengundi, dan pilih Dap. Kolaborasi yang bijak. Strategi ini akan diulang-ulang....

    ReplyDelete
  3. setuju dgn kedua-dua pendapat di atas, melayu jgn lemah sangat, takut nanti akhirnya kita menumpang di tanah sendiri... rasa2nya lah lepas ni akan ada mcm2 permintaan lagi.. fikir2kan lah wahai orang melayu... jgn dok khayal jeerr..

    ReplyDelete
  4. Setuju dengan komen semua....Kerajaan kene tegas jgn duk ikut utk jaga undi cina jerkkk...ingat orang2 melayu...

    ReplyDelete
  5. Soi Lek akan PASTI kata - kali ini tak sama dgn yang dulu...ini kes berbeza...ini kes org 60 tahun keatas, ini kes orang dah dekat nak mati pun... mcm mcm kau pandai pusing ya.

    --TokDerobos

    ReplyDelete
  6. Singapura sendiri pun mempunyai undang-undang yang sangat ketat dalam menerima pemohonan warganegara. Kenapa pula Malaysia nak ringan-ringankan perkara ni?

    ReplyDelete
  7. salam..

    asam garam politikus..
    bersatu teguh bercerai kita roboh..



    Nusantara

    ReplyDelete
  8. Soi lek Ooooo Soi lek... apa kau nak jadi ni..

    Botak Chin

    ReplyDelete
  9. apa tujuan tauke cina ni nak ramai2 bawa masuk pendatang asing negeri China dapat kerakyatan negara ini hah...

    kenapa GRO PRC yang dibawa masuk oleh puak2 ini kemudian dijadikan pelacur di pusat2 hiburan yang dimiliki oleh tauke2 cina di negara ini berleluasa tidak terkawal......

    sesiapa yang berkenaan meluluskan kerakyatan tak sedar lagi tak tahu la....


    jakun

    ReplyDelete
  10. dah berapa juta pendatang asing dari negeri cina yang dah diberi kerakyatan semenjak merdeka sampai sekarang tak cukup-cukup lagi ke???.....

    sekarang orang2 dari negeri cina yang diberi kerakyatan dah membiak sehingga populasi mereka dah berjumlah sehingga kedua terbesar penduduk negara ini, apa motif mereka yang sebenarnya.....

    orang2 melayu dari Tanah Melayu, Tanah Besar mereka hanya disini sekarang akan dikotak katikkan oleh pendatang asing jika tidak bijak menguruskan spices2 itu....

    kenapa negara ini menjadi sarang pembiakan pendatang asing dari serata dunia yang tidak terkawal.....

    pendatang asing dari afrika pun dah mula membawa budaya samseng, mabuk,dadah,jenayah,penipuan dll untuk mengumpul kekayaan di Tanah Melayu yang bertuah ini....

    adakah 53 tahun akan datang mereka ini juga akan menuntut kerakyatan dan hak yang sama dengan orang2 melayu.


    siput

    ReplyDelete
  11. wakakaka....!!
    UMNO tak dapat mendidik sahabat baiknya MCA beretrima kasih dgn bangsa melayu...

    Bukan sahaja UMNO yg menganuti serta mengimani fahaman Assobiyah yg secara terang dan jelas dimurkai Allah dan dilaknati Rasulullah..

    TETAPI sahabat2 UMNO yg terdiri dari MCA serta MIC dan Gerakan juga telah turut bersama-sama mengimani semangat Assobiyah..

    UMNO paku dulang, paku serpih.. kata org dia yg lebih...!!!

    Di bawah ni sebahagian dari krologi yg tercatat dalam sejaranh perkauman sempit UMNO.. so jangan nak salahkan mana2 pihak bila kita yg mulakan dahulu..

    * Sama2lah mereka semua menyelak kain komponen BN bagi menunjukkan kurap serta nanah busuk yang melekat di jiwa masing2

    Kronologi Perkauman UMNO :

    Lucu rasanya membaca amaran Najib kepada mereka yang cetuskan isu perkauman. Najib seolah-olah tidak faham bahawa parti UMNOlah yang menjadi juara segala isu perkauman dinegara ini. Soalan yang perlu ditanya oleh pemberita kepada Najib ialah :

    1. Adakah anda nafikan anda terlibat dengan perhimpunan di stadium TPCA pada tahun 1987 yang membawa kain rentang yang antara lain memaparkan ” biarlah keris melayu dibasahi dengan darah cina”?

    2. Kenapa dari dulu sehingga sekarang kursus Biro Tata Negara yang dibiayai oleh rakyat Malaysia digunakan untuk menerapkan fahaman perkauman sempit bertujuaan untuk menyokong UMNO terus diadakan?

    3. Apakah tindakan yang diambil oleh kerajaan terhadap Nasir Safar( pembantu peribadi Najib )kerana memuntahkan kenyataan sempit perkauman dengan melabelkan kaum cina yang datang ke Malaysia sebagai pelacur dan kaum India sebagai pengemis?

    4.Kenapa ketua bahagian UMNO Bukit Bendera yang mengatakan bahawa orang bukan melayu sebagai penumpang sahaja tidak diambil tindakan sewajarnya?

    5. Kenapa akhbar milik UMNO- Utusan Malaysia dan yang lain sejak anda mengambil alih tapuk UMNO menjadi begitu liar dan dibenarkan terus menerus mencetuskan kebenciaan kaum?

    6.Mengapa ceramah UMNO yang diadakan di seluruh negara mengapi-api sentimen perkauman dengan membuat kenyataan bahawa melayu akan hilang kuasa sedangkan yang akan hilang kuasa ialah UMNO-BN?

    7. Parti DAP yang menerima keanggotaan dari pelbagai kaum, malahan ada sesetengah cawangan mempunyai 100% kaum melayu, yang pernah ada ahli parlimen dari kalangan orang melayu ( Ahmad Nor- Bayan Baru) dan juga dari kalangan kaum india , sikh dan lain-lain kaum dilabelkan sebagai parti perkauman. Jika dibandingkan dengan DAP, UMNOlah sebenarnya parti perkauman yang berfikiran sempit. Soalan saya kepada anda, cuba senaraikan ahli parlimen UMNO dari kaum lain agar dapat diwar-warkan kepada umum.

    8. UMNO penganut tegar perkauman dengan ‘out sourcing’ elemen perkauman kepada Perkasa. Cuba anda fikirkan, Perkasa dirasmikan di bangunan milik parti UMNO iaitu PWTC dan dilancarkan oleh mantan Presiden UMNO yang kini ahli UMNO yang sah. Permit penerbitan akhbar Perkasa diluluskan oleh KDN dibawah seliaan Hishamuddin secara segara. Kebanyakan perlakuaan Perkasa adalah kelakuaan UMNO sendiri kerana ianya digerakkan oleh ahli UMNO dan ahli Perkasa. Adakah anda menafikan kenyataan ini?

    Nampaknya Najib jahil bahawa rakyat Malaysia semakin cerdik dan tidak lagi percaya dengan retorik Najib dan UMNO bahawa orang lain yang bersifat perkauman tetapi bukan mereka. UMNO telah lama tamat tarikh luputnya dan perlu digantikan dengan segera melalui PRU ke 13.

    * Agenda British / Yahudi yg telah diterapkan kepada UMNO bagi menimbulkan prasangka perkauman dikalangan rakyat malaysia sudah tidak laku lagi.. sama seperti terbongkarnya agenda jahat Yahudi dalam peristiwa pengeboman WTC 11 september.

    ReplyDelete
  12. si mamat ni orang politik rupanya......

    patutlah banyak mencarut dan kekadang menabur fitnah permusuhan sesama melayu....


    jakun

    ReplyDelete
  13. Aku bukan org politik...

    Tapi aku mangkaji melalui fakta..
    segala krologi assabiah UMNO serta ucapan dan kelakuan perkauman UMNO yg menjijikkan tersebut berdasarkan fakta serta bukti2 yg jelas bukannya fitnah semata2..

    Mengapa puak2 UMNO ni bila tidak dapat mematikan hujah pihak lawan selalu melakukan serangan peribadi..?? dah kehabisan modal kerr...

    selalunya org yg jahil jer yg akan melakukan serangan peribadi..

    Peritiwa ni banyak berlaku dalam sejarah umat manusia..

    Bahkan ketika Rasulullah menyatakan bahawa baginda merupakan utusan Allah.. banginda dicemuh dan dicerca..

    Ketika Rasulullah mengemuka bukti yang ni fakta yg berupa Ayat2 Allah maka kaffir Qiraish menyerang peribadi Rasulullah dgn bermacam2 serangan peribadi kerana mereka semuanya tidak dapat mematikan hujah Rasullah yg bersendikan fakta melalui ayat2 Allah..

    " Bagaimana kami mahu mempercayai setiap perkataan mu wahai Muhamad, lihat sendiri diri kamu, kamu sendiri buta huruf dan tak tahu membaca.. apakah tuhan kamu memilih kamu sebagai Rasulnya kerana kamu tidak tahu membaca..?? begitu lemah sekali tuhan kamu wahai muhamad kerana melantik org yg buta huruf utk menyebarkan kebenaran.. apakah kamu fikir kami ini semuanya bodoh seperti kamu juga wahai muhamad.."

    ReplyDelete
  14. ya le tu....
    dah tugas engkau macam tu...

    teruskan lah watak engkau sebagai penghasut yang berjaya..

    ReplyDelete
  15. apa nak dikisahkan..
    si mamat tu dah jalankan watak dia bukti kejayan watak adalah apa bila Tauke lim guan berikan pisang2 kepadanya kemudian simamat tu seronok dapat pisang alang kepalang...

    melayu tak kan pupus seperti yang engkau rancangkan, percayalah.....


    jakun

    ReplyDelete
  16. Jangan Takabur sangat wahai saudara Jakun...

    Tiada sebarang jaminan sama ada daripada Alah Mahu pun Rasulullah bahawa bangsa melayu akan kekal selama2nya dalam dunia ni..

    Hanya islam sahaja yg diperlihara Allah sehingga Qiamat.. Jangan mengeluarkan kenyataan yg menduakan Allah...!!!

    Peliharalah lah akidah kita sesama umah..

    ReplyDelete
  17. takkala bangsa lain kekeringan menjadi kegirangan Melayu diantara umat manusia.

    satu masa suatu ketika mudah-mudahan menjadi kenyataan...



    jakun

    ReplyDelete
  18. Jakun ni tak habis2 merepak..
    dah tak de idea atau pun sememangnyer jahil sampaikan hujah2 yg diberi langsung tidak berbalas..

    Inilah nasib bangsa melayu..
    dek kerna jahil dan lemahnya IQ lain yang ditanya lain pulak yg dijawab..

    Tak ubag macam cerita P.Ramlee dalam filem pendekar Bujang Lapok..

    " pandai anak2 murid cikgu yerr..""

    " emmm... pandai memang pandai.. lain yg dieja lain pulak yg dibaca "

    ReplyDelete
  19. walaupun diancam oleh setiap keliling sehingga diporak-peranda oleh spices yang kurang akal bangsanya sendiri....

    takkala bangsa lain kekeringan menjadi kegirangan Melayu diantara umat manusia.

    satu masa suatu ketika mudah-mudahan menjadi kenyataan..


    jakun

    ReplyDelete