ANDA TELAH SAMPAI KE LAMAN SEJARAH YANG UNGGUL DAN HEBAT. UAR-UARKANLAH BAHAWA ANDA TELAH MEMBACA ARTIKEL ATAU MENONTON VIDEO DI SINI

Wednesday, August 18, 2010

Perlukah Rajamenangis cabar Soi Lek?



KUALA LUMPUR, Aug 17 – Datuk Seri Dr Chua Soi Lek said today that he was disappointed with Tan Sri Muhyiddin Yassin for using the May 13 incident to warn the MCA against undermining Barisan Nasional (BN) when fighting for the Chinese community. On Saturday, the MCA’s Chinese Economic Congress called for economic liberalisation and a merit-based and needs-based system to contribute to the path for Malaysia to be globally competitive.

Baca selanjutnya disini http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/soi-lek-disappointed-in-muhyiddin-says-no-need-for-war-drums/


9 comments:

  1. Orang Melayu kat Malaysia ni dah banyak bersabar dengan kerenah orang bukan Melayu.. Jangan cuba nak jolok sarang tebuan!!!!

    Dato P5 Harimau Al-Darus

    ReplyDelete
  2. Orang2 china yag tidak sedar diuntung ni hantar jer balik kampung mereka di China tu... yg pengamal sistem KOMUNIS baru mereka tahu langit tinggi ke rendah.

    Anak Jati Tanah Melayu yg berdaulat

    ReplyDelete
  3. memang betul mereka2(org ca ya nun alif) ini but NOT ALL memang buta SEJARAH dan buat2 bodoh tentang PERLEMBAGAAN Malaysia.

    Anak MELAYU pintar

    ReplyDelete
  4. Dah lah tumpang semangkuk dengan Orang Melayu zaman British... Ramai pula yang jadi kadok naik junjung zaman sekarang... Kepala Orang Melayu mahu diinjaknya secara zahir dan batin...

    Dato P5 Harimau Al Darus

    ReplyDelete
  5. Rajamenangis sentiasa moderate dalam pegangan kami dalam isu ini. Apabila isu kepala lembu meletus di Shah Alam, kami menyebelahi kaum India dan membantah perlakuan menarik kepala lembu di jalan raya semasa orang2 Melayu protest disana. Kami menyokong usaha mempertahankan hak istimewa kaum peribumi Sabah dan Sarawak. Kami tonjolkan hak Sabah dan Sarawak dibawah perjanjian 20 point dan 19 point. Kami ujarkan kesamaan dibawah perlembagaan persekutuan.

    Cuma ada sedikit saja peruntukan untuk menjaga kepentingan orang-orang Melayu dan ini di pertahankan oleh undang-undang sebagai simbol terakhir hak orang-orang Melayu. Semenanjung Tanah Melayu ini secara tiba-tiba dibanjiri oleh kaum lain selepas peperangan dunia kedua (ada 2 fasa, pertama era 1850an keatas dan kedua, selepas Jepun menyerah). Di dalam kedua dua fasa ini, British membawa masuk kaum2 lain untuk bekerja di Tanah Melayu dan tidak sekali kali mereka adalah warganegara, kerana mereka disini atas pas kerja, bukan pas warga. Adalah benar dan adalah tepat, kerajaan British memberikan secara sekaligus memberikan status warganegara atau taraf kerakyatan kepada pekerja pekerja luar tadi dan oleh itu, jumlah warga dari China (khasnya) mendadak naik, hampir 50-50!.

    Dalam tahun 1931 sahaja, ada data British yang menunjukkan kaum bukan melayu melebihi kaum Melayu di Malaya! British sedar hal ini, bukan tak sedar, LANTAS mekanisma diwujudkan bagi mengelakkan hak orang Melayu terjejas atau terus hilang khanya hak sultan dan hak tanah orang Melayu serta hak Agama Islam dan adat Melayu yg mungkin pudar akibat kebanjiran budaya luar.

    Namun, dalam sebuah negara yang berwawasan, kaum Cina dan India adalah tetap sama rata dgn kaum Melayu dibawah undang-undang dan dibawah Rukun Negara, dan usaha perlu dimantapkan bagi mengukuhkan perasaan kekitaan dalam sebuah negara Malaysia moden tanpa mempersoalkan isu Islam, adat dan sultan2 Melayu dan sedikit hak ekonomi Melayu (dan hak orang Borneo!!) yang tetap mundur dan perlu di awasi oleh YDP Agung.

    KAMI TIDAK SYAK LAGI KERANA BEKAS KETUA HAKIM NEGARA YANG DI HORMATI SEMUA ALLAHYARHAM YAA TUN SUFIAN HASHIM SENDIRI TELAH MENGATAKAN HAL

    INI SECARA TERBUKA DALAM UCAPAN BELIAU DI INDIA.

    --RajaMenangis

    ReplyDelete
  6. yang tunjuk jari tu isyarat jual ubat kuat ke....

    saya tak faham agama apa manusia ni...


    jakun

    ReplyDelete
  7. Dibawah Artikel 153 Perlembagaan, Penjaga terulung hak dan keistimewaan orang-orang Melayu dan natif-natif Sabah & Sarawak adalah Yang diPertuan Agung selaku wakil kepada Raja-Raja Melayu. Maka diMalaysia, adalah menjadi tanggungjawab dan amanah Raja Berpelembagaan mempertahankan Perlembagaan dan hak dan keistimewaan Melayu dan Natif2 Sabah & Sarawak sepertimana termaktub diPerlembagaan. Chua Soi Lek sekadar Presiden sebuah parti pertubuhan dibawah Akta Pertubuhan. Cukup sekadar Pendaftar Pertubuhan mengingatkannya supaya jangan langgar Perlembagaan jika tidak mahu partinya diharamkan.

    Raja Berpelembagaan telah dilengkapi dengan senjata ampuh lagi sempurna dengan kuasa melantik Ketua Hakim Negara, PM,Peguam Negara, Ketua Polis Negara, MB dan sebagainya. YDPA pun ada ISA, POPOC, LLPK demi menjaga keselamatan negara dan kesejahteraan awam.

    Apa Raja Menangis boleh bantu adalah dengan menghadiahkan fatihah selalu kepada Raja-Raja Melayu selaku khalifah di bumi Melayu untuk mempertahankan dan memakmurkan Islam dibumi Melayu.

    Dr Abdul Rani Bin Kamarudin

    ReplyDelete
  8. salam....

    mereka ingat sudah bijak mengalihkan perhatian pasal khubah jemaah pulah dah....

    waspada dengan kospirasi teori yang dirancang sesama mereka untuk mengkucar-kacirkan org2 melayu..

    peringkat sekarang mereka mahu dunia membuat catatan bahawa orang melayu adalah rasis terhadap mereka.......

    Al Quran ada menceritakan bahawa kita akan tetap berada dilandasan yang benar selagi berpegang kepada petunjuk Al Quran dan Zuriat yang mengetahui sunnahNya...

    4:59

    demmak

    ReplyDelete
  9. SOAL SEKARANG, ADAKAH PEMIMPIN YG DIBERI KUASA MEMERINTAH SEKARANG, BERPEGANG PADA AJARAN AL-QURAN ATAU MELAKUKAN BANYAK PENYELEWENGAN ??

    "Al Quran ada menceritakan bahawa kita akan tetap berada dilandasan yang benar selagi berpegang kepada petunjuk Al Quran dan Zuriat yang mengetahui sunnahNya..."


    Che Bidara

    ReplyDelete