ANDA TELAH SAMPAI KE LAMAN SEJARAH YANG UNGGUL DAN HEBAT. UAR-UARKANLAH BAHAWA ANDA TELAH MEMBACA ARTIKEL ATAU MENONTON VIDEO DI SINI

Thursday, August 19, 2010

MCA - MAPEN akan hantar memorandum kepada PM

MCA buat hal - MAPEN akan hantar memorandum kepada PM

3 comments:

  1. Kenapa mereka fobia tentang sejarah mengapa mereka datang ke sini. Dihambat dipaksa oleh siapa mereka datang ke sini....

    Tanah Besar kita hanya disini bukan di seberang sana.


    semborowo

    ReplyDelete
  2. PM kena buat tindakan drastik. Orang Melayu tak mahu diinjak2 oleh Bangsa China yang lupa diri...seperti kacang lupakan kulit.

    Dato P5 Harimau Al Darus

    ReplyDelete
  3. Rajamenangis sentiasa moderate dalam pegangan kami dalam isu ini. Apabila isu kepala lembu meletus di Shah Alam, kami menyebelahi kaum India dan membantah perlakuan menarik kepala lembu di jalan raya semasa orang2 Melayu protest disana. Kami menyokong usaha mempertahankan hak istimewa kaum peribumi Sabah dan Sarawak. Kami tonjolkan hak Sabah dan Sarawak dibawah perjanjian 20 point dan 19 point. Kami ujarkan kesamaan dibawah perlembagaan persekutuan.

    Cuma ada sedikit saja peruntukan untuk menjaga kepentingan orang-orang Melayu dan ini di pertahankan oleh undang-undang sebagai simbol terakhir hak orang-orang Melayu. Semenanjung Tanah Melayu ini secara tiba-tiba dibanjiri oleh kaum lain selepas peperangan dunia kedua (ada 2 fasa, pertama era 1850an keatas dan kedua, selepas Jepun menyerah). Di dalam kedua dua fasa ini, British membawa masuk kaum2 lain untuk bekerja di Tanah Melayu dan tidak sekali kali mereka adalah warganegara, kerana mereka disini atas pas kerja, bukan pas warga. Adalah benar dan adalah tepat, kerajaan British memberikan secara sekaligus memberikan status warganegara atau taraf kerakyatan kepada pekerja pekerja luar tadi dan oleh itu, jumlah warga dari China (khasnya) mendadak naik, hampir 50-50!. Dalam tahun 1931 sahaja, ada data British yang menunjukkan kaum bukan melayu melebihi kaum Melayu di Malaya! British sedar hal ini, bukan tak sedar, LANTAS mekanisma diwujudkan bagi mengelakkan hak orang Melayu terjejas atau terus hilang khanya hak sultan dan hak tanah orang Melayu serta hak Agama Islam dan adat Melayu yg mungkin pudar akibat kebanjiran budaya luar.

    Namun, dalam sebuah negara yang berwawasan, kaum Cina dan India adalah tetap sama rata dgn kaum Melayu dibawah undang-undang dan dibawah Rukun Negara, dan usaha perlu dimantapkan bagi mengukuhkan perasaan kekitaan dalam sebuah negara Malaysia moden tanpa mempersoalkan isu Islam, adat dan sultan2 Melayu dan sedikit hak ekonomi Melayu (dan hak orang Borneo!!) yang tetap mundur dan perlu di awasi oleh YDP Agung.

    KAMI TIDAK SYAK LAGI KERANA BEKAS KETUA HAKIM NEGARA YANG DI HORMATI SEMUA ALLAHYARHAM YAA TUN SUFIAN HASHIM SENDIRI TELAH MENGATAKAN HAL INI SECARA TERBUKA DALAM UCAPAN BELIAU DI INDIA.

    --RajaMenangis

    ReplyDelete