ANDA TELAH SAMPAI KE LAMAN SEJARAH YANG UNGGUL DAN HEBAT. UAR-UARKANLAH BAHAWA ANDA TELAH MEMBACA ARTIKEL ATAU MENONTON VIDEO DI SINI

Thursday, October 8, 2009

KAUM CINA TELAH MAJUKAN MALAYSIA


Akui sumbangan kaum Cina majukan negara.

PORT DICKSON: Kerajaan mengiktiraf sumbangan kaum Cina dalam kemajuan negara ini, kata Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin. Beliau berkata pengiktirafan ini kerana komuniti Cina menguasai sebahagian besar kemajuan ekonomi negara.

"Kalau ikut dari segi nilai, 47 peratus daripada kekayaan negara dikuasai oleh orang Cina, orang Melayu 18 peratus manakala orang India lebih kurang satu peratus," katanya pada Pesta Tanglung 2009 di Dataran Kemang, Telok Kemang di sini, malam ini.

Turut hadir, Presiden MCA, Datuk Seri Ong Tee Keat, Naib Presiden MCA, Datuk Seri Liow Tiong Lai dan Menteri Besar Negeri Sembilan, Datuk Seri Mohamad Hasan.

Muhyiddin berkata dalam perkara ini
orang Melayu tidak rasa iri hati.

"Sebab itu saya kata kepada orang Melayu kalau mereka mahu berjaya mereka kena kerja kuat. Kita tidak boleh iri hati kalau orang Cina, orang India, orang Melayu berjaya kerana di Malaysia dasar kerajaan siapa kerja kuat dia dapat," katanya.

Muhyiddin berkata kerajaan tidak pernah sekat kemajuan yang dicapai rakyat negara ini.



Sumber Ihsan (c) 2009 bharian.com.my

0 comments:

Post a Comment