ANDA TELAH SAMPAI KE LAMAN SEJARAH YANG UNGGUL DAN HEBAT. UAR-UARKANLAH BAHAWA ANDA TELAH MEMBACA ARTIKEL ATAU MENONTON VIDEO DI SINI

Wednesday, October 7, 2009

INDONESIA SEMAKIN NAIK LEMAK


SUMBER: Berita Harian DAN News Straits Times
"Usah panik khabar angin BENDERA serang". "Rakyat negara ini diharap tidak panik dan jangan membuat sebarang andaian berhubung khabar angin kononnya satu kumpulan yang menggelar diri mereka Benteng Demokrasi Rakyat (Bendera - INDONESIA) akan menyerang Malaysia ...berikutan beberapa isu berbangkit", ujar Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Ismail Omar. Dalam pada itu Datuk Mohamed Tajudeen Abdul Wahab (Setiausaha Majlis Keselamatan Malaysia) mengatakan "semua sempadan negara akan di pantau dengan lebih gigih oleh pasukan keselamatan untuk memastikan rakyat negara ini selamat".

RAJAMENANGIS MENDESAK agar Kerajaan membenarkan ahli kumpulan BENDERA itu mendarat di Semenanjung Tanah Melayu kerana kita BANGSA MELAYU juga sudah tidak tahan lagi menerima penghinaan ini dan kita sambut kunjungan mereka samada dari langit, udara, sungai, laut, darat dan sebagainya, agar kita boleh PERLIHATKAN kedaulatan dan keperwiraan anak bangsa kita. Kita tidak mahu lagi melihat Kerajaan Indonesia bergurau senda dalam hal ini dan jika mereka memeluk tubuh, maka terserahlah! Maka kita pertontonkan peristiwa suatu masa dahulu. Cis kau! Membujur Lalu, Melintang Patah!

Sudah sekian lama, kemurahan hati kita tidak mereka endahkan. Bayangkanlah, seramai dua juta rakyat Indonesia mencari rezeki di Semenanjung Tanah Melayu. Berapa banyak wang yang mengalir keluar demi mensejahterakan keluarga mereka dan untuk memakmurkan negara mereka?

3 comments:

  1. Aku sendiri tidak sehaluan dengan fikiran keterlaluan orang bangsa aku di Indonesia. Mereka kegilaan goblok sendiri enggak tahu hal sebenar dengan Malaisia. Malaisia adalah negara yang cukup lebih beruntung di bandingkan dengan negara aku sendiri kerana ia damai dan ekonomi yang cukup bagus dan aku setuju orang Malaisia bisa bantu Indonesia dalam pelbagai hal. Jika bangsa aku ganggu aku cari rejeki di Malaisia, aku sendiri akan buru mereka!

    Riyadi
    Sumatera

    ReplyDelete
  2. salam ziarah.

    satu blog yang menarik!!!

    teruskan usaha murni saudara,semoga diberkati Allah.

    wassalam.
    http://sangtawal.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Thanks Riyadi..

    Sebenarnya, kami memahami bahawa orang Sumatera lebih memahami Malaysia.....mungkin cara pendekatan orang Sumatera dalam menangani isu semasa lebih mirip dengan orang Malaysia...lemah lembut, sabar, berlapik.
    Jangan risau, saudara2 mu di Malaysia adalah saudara kami jua, yg penting, kita sembah Tuhan yg satu...
    Namun, sekiranya yg buruk berlaku (minta dijauhkan), atas landasan Allah lah kami akan perjuangkan.

    ReplyDelete