ANDA TELAH SAMPAI KE LAMAN SEJARAH YANG UNGGUL DAN HEBAT. UAR-UARKANLAH BAHAWA ANDA TELAH MEMBACA ARTIKEL ATAU MENONTON VIDEO DI SINI

Monday, January 4, 2010

YB ZULKIFLI NORDIN LAWAN YB KHALID SAMAD


Isu debat berkaitan keputusan Mahkamah tentang penggunaan nama "Allah" semakin ketara.

Terkini, adalah perbalahan antara dua pemimpin PAS yang terkenal, YB Zulkifli Noordin (membantah pengunaan "Allah" oleh Kafirun) dan YB Khalid Samad yang menyokong efek keputusan Mahkamah mengharuskan orang Kafirun menggunakan nama "Allah".

Rajamenangis mengesyorkan artikel penjelasan panjang lebar oleh YB Zuklifli Nordin betajuk "MENYANGGAH YB KHALID SAMAD" di http://zul4kulim.blogspot.com/

Samada alasannya datang daripada UMNO, atau YB Zulkifli atau Majlis Ulamak Malaysia, atau pejuang Melayu-Islam, Rajamenangis tetap menyokong pengharaman nama "Allah" oleh MUSUH ALLAH SENDIRI.

11 comments:

  1. YB Zul mesti lebih betul pandangan dia tu. Dia nie bagus. Perahankan Melayu SERTA Islam serentak.

    Orang mcm nie, UMNO kena pelawa, Hanya pelawa sahaja, keputusan tetap dia.

    Hj Husni

    ReplyDelete
  2. SAYA SETUJU DGN HJ HUSNI.

    KENAPA ISU INI TAK DISELESAIKAN DGN CEPAT KERANA ORG2 ISLAM SENDIRI DAH MULA ADA PENDAPAT YG BERBEZA.
    RASANYA INI AKAN BERI KESAN YG TAK BAIK.
    ORG2 MELAYU MAKIN BERPECAH ???
    ISU YG GUGAT SENTIMEN ORG2 ISLAM SGT BAHAYA, SAYA PASTI !!!!

    ReplyDelete
  3. Yang pergi bela orang Islam di demo dekat Majlis Peguam ialah YB Zulkifli Nordin... mana pergi ahli PAS yang lain entah lah, mana perjuangan mereka, lingkuplah.

    Hiduplah Sdr Zulkifi... perjuangkan nasib melayu yang diperlekeh kini.

    -Hj Husni

    ReplyDelete
  4. Salam………..




    Luahan terpendam kesumat daripada Tj

    ReplyDelete
  5. Salam………..
    Pandangan.
    Happy new year ambang 1hb dibulan januari, tahun mesehi (kalendar yang dikaitkan dengan peristiwa awal agama kristian) segenap masyarakat menyambut dengan meriah dan keriangan, suram berbanding 1hb Muharram (calendar awal Islam yang dikaitkan dengan peristiwa pehijrahan Nabi Muhammad SAW dari kota Mekah Ke Kota Madinah). Di dalam keseronakkan ambang new year disusuri dengan peristiwa gerhana bulan detik seawal-awal pagi, saya tidak tahu apa petunjuknya adakah agama mana yang semakin malap dan agama mana yang mendapat laluan baru…..
    Apa nak dikata mereka sudah menang dan mendapat hak dengan perintah Mahkamah Tinggi. Mereka boleh mulakan agenda mereka di Malaysia tanpa diganggu oleh KDN atau mana-mana undang-undang yang berkuat kuasa di Malaysia. Apa sudah jadi, hak sendiri sudah keciciran, dayus di bumi sendiri, malang dah nasib badan.. apa yang nak dibuat……….
    Perkara besar diterjemahkan kecil oleh kebanyakan pemimpin yang bersuara, tak kira pemerintah pembangkang atau pemerintah kerajaan, masing-masing dengan ilmu masing-masing nak cari pengaruh dan sokongan penyokong. Kami orang kerdil apa nak dibuat pun tak tahu, nak tunggu rayuan keputusan Mahkamah pun boleh tunggu, entah-entah keputusan apa pulak mahkamah keluarkan pun kita tak tahu, tidak mustahil tunggu punya tunggu hak sendiri keciciran satu persatu….Kami cuma merenung apa agenda mereka orang-orang kristian nak mula dimana, dah habis di eropah mereka kristiankan dan hampir serata Afrika hingga ke Asia. Apa nak jadi dengan anak-anak,orang-orang dewasa dan orang-orang yang berumur orang-orang melayu. Adakah cara penerbitan dakwah mereka yang sama atau penguasaan fahaman mereka yang telah diguna di Indonesia mahu dilebarkan ke Malaysia, adakah mereka mulai dengan perlindungan hak perintah Mahkamah ini. Mereka sudah dapat laluan baru, hak sendiri sudah keciciran….dayus dibumi sendiri hak sendiri tak tahu nak pertahankan….
    Sekarang timbul isu debat, apa cerita pulak nak debat sesama kita. Tak payah debat sesama kita kerana mereka akan mentertawakan kita dengan senyum berpaling ke belakang supaya tidak siapa yang pandang. Mereka memerhati gelagat kita yang bodoh bergaduh sesama sendiri, orang lain dapat apa yang dia nak, kita apa ada , hak sendiri keciciran dimana-mana….
    Kalau nak debat sesama kita juga silakan biar jadi monyet, orang mereka tertawakan, kemudian dapat pisang, bila dah dapat pisang seronok. Mereka tetap teruskan agenda mereka tak kala kita sesama kita debat tak sudah tiada berkesudahan….

    ReplyDelete
  6. Salam………..

    sambungan:

    He.. panjang pulak saya komen ni…………
    Tak lari tajuk lagi kot………….

    Jangan debat sasama kita… tapi kalau debat dengan mereka orang –orang kristian saya setuju cari persamaan dan kebenaran. Mulai debat dengan kristian khatolik, kemudian kristian protesten,kemudian kristian ortodok kemudian lain-lain mazhab kristian yang mereka ada. Biar mereka guna kitab mereka dan kita perjelaskan kitab suci Al Quran yang kita ada. Kalau boleh jemput pemimpin mereka di Vatican menilai putih atau hitam dan jemput agama-agama lain sebagai pemerhati cari kebenaran. Penganut Agama yahudi nak datang pun tak apa, biar mereka jadi wakil daripada kaum bani Israel. Orang-orang agama yahudi ni pelik kalau tak jemput pun dia ada dimana-mana dengan bermacam-macam tunganggan dan topeng yang berbagai-bagai.

    Kita cuba bertenang, cari persamaan dan kebenaran dengan orang-orang kristian, kita minum kopi bersama boleh, kerja dipejabat bersama boleh, kadang bila hari raya mereka pun datang boleh, kenapa nak berbincang dan berdebat cari persamaan dan kebenaran tak boleh pulak….Soal akidah apa pulak…tak kan lah pemimpin kita dan ulamak kita yang kuat akidahnya terkilaf pulak dalam hal ini. Kita percaya kepada Nabi Allah Isa as dan mereka pun menunggu Nabi Isa jugak tetapi mungkin dengan nama tafsiran keimanan dan tugas yang berbeza…Kitab mereka kata Kingdom Of God manakala kitab Suci Al Quran menerangkan Kerajaan Allah Taala, adakah mereka mahu mengubah kitab mereka dengan perkataan Kingdom Of Allah…… masa itu bolehlah minta mereka jelaskan untuk mengelak kekeliruan, cari persamaan dan kebenaran.

    Kalau nak debat juga, elok dengan mereka bukan sesama pemimpin kita ….nanti Malaysia tergadai semua. Tak mustahil apa yang ada satu-satu hilang hak sendiri keciciran tak mampu nak dipertahan tak sudah-sudah………..


    Luahan terpendam kesumat
    Peminat Rajamenangis - TJ

    ReplyDelete
  7. salam,
    dalam Al-quran, ada menceritakan suatu "kalimat" yg tiada permusuhan sesama mereka, tapi malangnya umat islam sendiri pun tidak mengetahui "kalimat" tersebut...Rahsia Al-quran masih belum dibongkar lagi...

    3-64. Katakanlah: "Hai Ahli Kitab, marilah (berpegang) kepada suatu kalimat (ketetapan) yang tidak ada perselisihan antara kami dan kamu, bahwa tidak kita sembah kecuali Allah dan tidak kita persekutukan Dia dengan sesuatupun dan tidak (pula) sebagian kita menjadikan sebagian yang lain sebagai tuhan selain Allah." Jika mereka berpaling maka katakanlah kepada mereka: "Saksikanlah, bahwa kami adalah orang-orang yang berserah diri (kepada Allah)."

    ReplyDelete
  8. Debat dengan kristian untuk cari kebenaran dan persamaan?????

    Di Malaysia berapa peratus 'Umat Jesus' yang beragama Kristian sehingga ia perlu diberi keutamaan! Lainlah kalau kita katakan Kristian dan Islam 50-50 atau 40-60, sudah tentu dialog perlu diadakan.

    Dan satu lagi, buat apa dialog perlu diadakan sedangkan umat Islam di Malaysia sendiri berpecah belah! Islam dan Kristian bersatu dengan dialog sedangkan Islam sesama Islam berkelahi....

    Haru biru.....

    ReplyDelete
  9. Inilah akibatnya apabila agama Islam di politikan!!!!

    ReplyDelete
  10. Prophet Muhammad’s Promise to Christians

    The document is not a modern human rights treaty but even thought it was penned in 628 A.D. it clearly protects the right to property, freedom of religion, freedom of work, and security of the person, says Muqtedar Khan.

    In 628 AD, a delegation from St. Catherine’s Monastery came to Prophet Muhammed and requested his protection. He responded by granting them a charter of rights, which I reproduce below in its entirety. St. Catherine’s Monastery is located at the foot of Mt. Sinai and is the world’s oldest monastery. It possesses a huge collection of Christian manuscripts, second only to the Vatican, and is a world heritage site. It also boasts the oldest collection of Christian icons. It is a treasure house of Christian history that has remained safe for 1400 years under Muslim protection.


    The Promise to St. Catherine:

    "This is a message from Muhammad ibn Abdullah, as a covenant to those who adopt Christianity, near and far, we are with them.
    Verily I, the servants, the helpers, and my followers defend them, because Christians are my citizens; and by God! I hold out against anything that displeases them.
    No compulsion is to be on them. Neither are their judges to be removed from their jobs nor their monks from their monasteries. No one is to destroy a house of their religion, to damage it, or to carry anything from it to the Muslims' houses.
    Should anyone take any of these, he would spoil God's covenant and disobey His Prophet. Verily, they are my allies and have my secure charter against all that they hate.
    No one is to force them to travel or to oblige them to fight. The Muslims are to fight for them. If a female Christian is married to a Muslim, it is not to take place without her approval. She is not to be prevented from visiting her church to pray. Their churches are to be respected. They are neither to be prevented from repairing them nor the sacredness of their covenants.
    No one of the nation (Muslims) is to disobey the covenant till the Last Day (end of the world)."

    The first and the final sentence of the charter are critical. They make the promise eternal and universal. Muhammed asserts that Muslims are with Christians near and far straight away rejecting any future attempts to limit the promise to St. Catherine alone. By ordering Muslims to obey it until the Day of Judgment the charter again undermines any future attempts to revoke the privileges. These rights are inalienable. Muhammed declared Christians, all of them, as his allies and he equated ill treatment of Christians with violating God’s covenant.

    source: Dr. Muqtedar Khan is Director of Islamic Studies at the University of Delaware and a fellow of the Institute for Social Policy and Understanding

    ReplyDelete
  11. salam.....

    dah guna bahasa sancrit daaaah....
    kalau guna bahasa hebron ok jugak
    suka sangat lari tajuk yang dibincangkan.

    sender ni agama apa, nama pun tarak?
    free thingker atau athes pun saya tak tahu..

    masa tu zaman kristian katholik atau protestan atau mazhab kristian apa. saya memang tak tahu.

    saya selalu terbaca di akbar kristian amerika suka bomb masjid di iraq dan afganistan dan membunuh rakyat iraq dengan kecam, kemudian dia kata nak menyelamatkan rakyat iraq. ini semua tektik lama, nak ubah isu pulak...

    di tanah melayu(malaysia)setiap perkara kena kaji apa punca. tak tahu menjaga sensitiviti nanti semua orang susah.


    dabong

    ReplyDelete