ANDA TELAH SAMPAI KE LAMAN SEJARAH YANG UNGGUL DAN HEBAT. UAR-UARKANLAH BAHAWA ANDA TELAH MEMBACA ARTIKEL ATAU MENONTON VIDEO DI SINI

Wednesday, May 23, 2012

Selesaikan konflik dengan rundingan


KUALA KANGSAR 22 Mei - Sultan Perak, Sultan Azlan Shah bertitah, setiap rakyat wajib memelihara keamanan dan keharmonian setiap masa bagi memastikan kestabilan serta kemakmuran negara.
Baginda bertitah, menjadi tanggungjawab bersama setiap rakyat untuk tidak mencetuskan perkara-perkara yang boleh menjejaskan keamanan dan keharmonian hidup.
Titah baginda, perbezaan pendirian dan tafsiran adalah lumrah hidup namun ia hendaklah dihala untuk mencari kata sepakat bagi membina masa depan negara dan rakyat yang lebih gemilang.
"Tidak ada perdamaian dapat dicapai secara kekerasan. Malah, kekerasan ternyata lebih berpotensi meningkatkan perasaan benci dan menyuburkan permusuhan yang berpanjangan," titah baginda pada istiadat Penganugerahan Darjah Kebesaran Negeri Perak sempena sambutan Ulang Tahun Keputeraan Sultan Perak Ke-84 di Istana Iskandariah, di sini hari ini.

www.utusan.com.my

0 comments:

Post a Comment